Frøya-tur i juli med sjøliv og fisking

24. juli reiste vi ut på Frøya til Randi og Kristian, og der ble vi ei hel uke. Vi brukte mest mulig av tiden til å fiske, selvfølgelig :)

Været var veldig skiftende, mye vind, sol og skyer om hverandre og litt regn nå og da. Vi rakk å løpe ut å sitte i 10 minutter før vi måtte løpe inn igjen. Men koselig hadde vi det!

Utsikt fra hytta.

Her lå vi veldig godt et par netter før det ble plass inne. Selv om det er to soverom inne i hytta og et flott anneks, så er det bare koselig å ligge i telt når vi er så mange i lag.

Her prøver vi fiskelykken ved båthavna i Ervika. Johnny venter spent på et napp.

Og jaggu beit det på! Johnny fikk en stor og fin lyr på stang fra land. Åse Lill fikk et par torsk.

Kristian dro inn masse makrell på Strømøya. Vi kaller dette berget for "Makrellberget". Vi fikk veldig mye makrell! Synd vi som spiser så mye fisk ikke liker makrell noe særlig. Mye av makrellen fikk vi røyket, og resten fikk vi gitt bort til andre som er glad i makrell. Ingenting går til spille.

Randi og Kristian kverner fisken vi fikk på "gammelmåten". Her skal det bli god fiskekake-farse!

Her er farsen blitt forvandlet til massevis av deilige fiskekaker! Det ble litt igjen etter at vi "steke-spiste" mange underveis.

Kristian og nybåten han kjøpte denne sommeren. Vi tok oss en tur ute på havet for å prøve fiskelykken.

Her er vi tilbake på land med fangsten.

Det ble noen makrell her også! Ikke helt det vi ønsket å få i garnet.

Her har vi det vi ønsket oss!

Neste dag dro vi ut i båten igjen, her er bror og søster (Johnny og Tone) klare for en tur på sjøen.

Tone og skipper Kristian.

Fine torsker fikk vi på denne fisketuren. Tone fisker og Kristian er fiskemottak :)

Kristian følger spent med på om Tone og Johnny får napp.

Her har Åse Lill fått en fin fisk på kroken.

Det er viktig å veie de store fiskene vi får, spennende å se hvem som får den tyngste fisken.

Tone med Johnny i bakgrunnen.

Tone og Åse Lill nyter feriefølelsen på bøljan blå. En feriepils i båten er deilig å slappe av med etter mange timers fiske.

Fangsten vår fra denne dagsturen.

Kristian og Johnny gjør opp fisken vi fikk i fjæra nedenfor hytta.

Ny dag og nye muligheter, her drar vi (Johnny og Åse Lill) på en båttur alene i vår egen lille LillogJohnny-båt. Her har vi fått satt ut båten ikke langt fra hytta, kjekt å prøve en ny plass. Vi dro ut fra Strømøya og ut mot det åpne hav.

Her setter Johnny sildegarn, håper på å få nok sild slik at vi kan agne kveitelina vi tenker å sette ut neste dag.

Vi fisket fra morgen til kveld, vi fikk noen torsker - men det ble ikke så mye som vi håpet på. Men en flott tur hadde vi likevel.

Denne torsken var feit og fin!

Vi kjørte båten inn mot denne øya og hadde en liten pause.

På denne øya stod det et flott fyr!

Johnny klatret opp på fyret vi ikke husker navnet på. Flott utsikt herfra!

Åse Lill fant seg en fin solplass. Livet er herlig.

Etter pausen på øya, fisket vi i flere timer uten å få mere fisk. Her er vi på vei tilbake.

På vei tilbake fant vi ei bukt med masse rart som stormen hadde kastet på land. Spennende å dra på "rak-leiting"! Her er Åse Lill på jakt etter noe spennende.

Neste morgen ble Kristian med i båten, her hjelper han til med å dra inn sildegarnet.

Johnny, Kristian og Randi ved LillogJohnny-båten. Nå skal vi bruke silda vi fikk til å agne kveitelina.

Her blir silda satt på krokene. Måtte bare kveita like dette!

Og så bar det ut i båten til Kristian for å sette ut kveitelina.

Ja, da er det bare å håpe på at vi har funnet en fin kveiteplass og at lina er full med kveite neste dag!

Åse Lill og Kristian koser seg på båttur.

En dag dro vi på dagstur til Titran. Her var det veldig idyllisk og vakkert!

Utrolig koselig sted!

Her spiste vi Titran-kake og drakk kaffe og vin.

Koselig cafe på Titran med mange artige detaljer. Vi satt ute for å se litt på havet og folkene.

Johnny, Randi og Kristian, her skal vi ta en spaser-tur på Titran.

Her ser vi oss rundt på Titran.

Kristian, Åse Lill og Randi.

Her spiser vi Titran-kaker med svisker og aprikos. Kaffe på herrene og rødvin på fruene.

Bilde av huset hvor cafeen ligger.

Åse Lill koser seg på Titran, spennende å gå på oppdagelsesferd.

Her har vi dratt inn kveitelina. Vi fikk vi bare ei kveite - men det ble både en mektig og helt fantastisk god middag for veldig mange personer på hytta dagen da vi dro hjem. Her står Åse Lill og Randi med kveita.