Isfiske

Fine forhold i fjellet enda

I lavlandet er det nå mange steder det er begynt å gå mot slutten på isfiskesesongen. Men tar man turen opp i høyden finner man fine forhold for isfiske ennå. Isen på vår siste tur var 90...

Herlig dag på fjellet

Det var vel ikke den aller beste dagen for en fjelltur, med oppfordringer både på radio og tv om å holde seg inne på grunn av stormen Tor. Men det ble likevel en tur ut fra morgenen av. Vinden begy...

Isfiske etter røye med Attraqua røyeagn

I dag, 19. januar 2016, ble det en ny tur etter røya. Vi hadde fått 2 bokser med Attraqua i posten og var spent på hvordan røyene ville ta imot det nye agnet. Vi fikk tilsammen 5 røyer i dag, 3 ble...

Isfiske på lillejulaften

Da ble det en ny tur i dag. Vi har hatt et fint år med mange turer og fine opplevelser. Vi vil med det samme ønske alle som har fulgt oss igjennom året en riktig god jul. Det ble 4 røyer på isen i...

Jentetur med stor røye på isen

Tirsdag 31. mars 2015 dro Åse Lill og Ann Renee på jentetur på isen. Ann Renee hadde fisket mye på isen tidligere uten å få fisk, så det var veldig moro at hun fikk opp ei røye på hele 1,4 kilo! Vi...

Premierehelgen på Landösjön 24.-25. januar 2015

Fredag 23. januar startet vi tidlig med å kjøre fra Støren for å delta på åpningen av fisket i Landösjön. Kjøreturen fra Støren var 32 mil lang. Landösjön ligger i Offerdal i Jämtland fylke i Sveri...

Årets siste isfisketur

Vi vil med dette innlegget ønske alle venner, kjente og lesere av bloggen vår et riktig godt nytt år! Det har vært et flott år med mange turer for vår del. Vi har fisket i både vann, elv og sjø. Vi...

På tampen av isfiskesesongen

I dag, 28. mars 2014, var det utrolig varmt å sitte på isen i knallsol! Vi trodde røya skulle være ivrig på denne tiden av året, men det viser seg å være motsatt. Vi hadde ganske mange napp, men fi...

Radiointervju og Snåsatur

Torsdag 6. mars 2014 fikk vi forespørsel via en kommentar på bloggen om å delta på et intervju på jaktradioen.no. Her kan dere høre sendingen, intervjuet med Johnny begynner ca. 28 minutter i send...

Herlig morgenstund på isen

Her kommer et blogginnlegg jeg (Åse Lill) for første gang skal skrive alene. Jeg hadde noen timer fri fra morgenen av i dag, lørdag 1. mars 2014. Ungdommene lå og sov, Johnny og Sigve skulle til by...

3 vann på 2 dager

I går og i dag har vi vært ganske aktive på isen. Vi har fisket på tilsammen 3 vann på disse 2 dagene.Det ble fisk på 2 av vannene, den ene fisken er det vi kaller ufisk mens den andre var ei fin r...

Påskestemning på isen

I dag, 5. februar 2014, tok vi oss en ny tur på isen. Vi hadde en topp dag på isen, det var nesten så vi fikk påskestemmning - det var sol og vindstille. Vi snakket om at det bare var Kvikklunsj og...

5 røyer på isen i dag

På vatnet vi dro i dag, 3. februar 2014, var det jevn størrelse på røya. Vi fikk med oss morgenlyset, spiste frokost og drakk kaffe. Det var Johnny som fikk den første og slik fortsatte det til han...

Fin røye på isen i dag

I dag, onsdag 29. januar 2014, tok vi oss en ny tur på isen. Fortsatt er det slik at vind og kulde gjør dagen på isen litt sur og kald. Vi klær på oss godt og har med både kaffe og kakao på termose...

Røyefiske i kuling

I dag, lørdag 18. januar 2014, dro Sigve og Johnny på røyetur. Dette var dagen da det var viktig å kle seg godt. Hele dagen var kald med bitende vind. Vi holdt varmen godt, det ble gjennomført både...

Kald dag på isen

Onsdag 15. januar 2014 dro vi på isfisketur når Åse Lill kom hjem fra arbeid på formiddagen. Det var en kald dag, 9 kuldegrader og vind. Vi fikk 3 røyer: 600, 400 og 330 gram. Dette lagde vi oss go...

God start på årets første isfisketur

I dag, lørdag 11. januar 2014, dro vi på årets første isfisketur. Vi kjøpte fiskekort på Gaula Natursenter på Støren. Der er det mulig å kjøpe kort for flere områder i Midtre Gauldal. Det var med s...

Isfiske på Prestbuvatnet

I dag, mandag 25. mars 2013, dro vi til Prestbuvatnet som ligger i Meldal kommune. Vi hadde hørt at det var mulig å få fin røye der så vi lot oss friste til en tur. Alle røyene var visst på en helt...

Isfiske på Benna og Grøtvatnet

Onsdag 19. mars 2013 dro Michael og jeg en snartur på isfiske. Vi kjørte raskeste veien fra Støren og svingte av til Valdøyan på Lundamo for å kjøre til Benna. Denne turen tar ca 30 minutter fra St...

Isfiske på Ringavatnet

Mandag 18. mars var vi så heldige at vi fikk være med Per og Brit på isfiske til Ringavatnet som ligger i Meldal kommune. Vi møttes kl. 7 på morgenen og fisket til klokken ble 16 før vi dro hjem. D...

Isfiske på Ramstadsjøen

8. mars 2013 dro vi på Ramstadsjøen. Ramstadsjøen ligger ca 18 km fra Støren, i retning mot Budal. Vi var litt spent på hvordan fisket var i dette vannet da det var første gangskulle fiske der. Tem...

Hyttetur med isfiske i Skaun

Helgen 15. - 17. februar 2013 tok vi turen til hytta i Skaun. Vi hadde kjøpt oss varepulk til å frakte med oss både vann, mat, fiskeutstyr og klær. Det var mye snø, så vi gikk på truger oppover til...

Vakkert vintervær og stor ørret i Skaun

Fredag 2. mars til søndag 4. mars dro Tomas, Åse Lill og Johnny på hyttetur til Skaun. Vi skulle være på hytta hele helgen. Det var en tung tur å gå fra bilen, enkelte plasser var snøen så løs at v...

Sigve og røyene på Benna.

Det ble en ny tur på isen i dag. Denne dagen var det Sigve og Johnny som dro. Sigve var rimelig ivrig etter å komme seg avgårde, han hadde kvelden før sittet og sett røyefiske på Youtube. Det som v...

Morgenfugler på Benna

Klokken 6.30 kjørte Åse Lill, Johnny, Tomas og Sigve til Benna for å prøve fisken. Det var ikke det beste været i dag men vi hadde egentlig bestemt oss for tur uansett. Det er litt rart å dra på is...

Isfiske og frokost en tidlig morgen på Benna

Tidlig om morgenen den 7. februar møtte vi Brit og Per på parkeringsplassen på Kolstad, og så gikk turen til Benna. Det var vindstille og etterhvert kom solen fram også. Koselig å spise frokost og ...

Isfiske i Skaun 29. januar 2013

Prøvde oss en liten tur på isfiske i Skaun i dag. Det ble ingen fangst, men det var godt å komme seg ut i det flotte vinterværet. Kristian, Åse Lill, Johnny og Sigve på tur opp til vatnet. Den si...

Isfiske på Benna januar 2012

Årets første isfisketur gikk til Benna 22. januar 2012. Det var kjempeflott vær, og gradestokken viste -2 - men det var iskald vind. Vi dro hjem med 8 fine røyer som vi to spiste opp til middag. ...
LillogJohnny

49, Midtre Gauldal

Velkommen til vår fiske- og friluftslivblogg. Vi er et samboerpar som er mye ute i naturen. Vi liker å fiske både i elv, sjø og vann. Her kan du se bilder fra de mange turene vi har vært på. Med vennlig hilsen Johnny Hustad og Åse Lill Salomonsen.