Laksefiske

Laks på 6. kastet i Gaula

I dag ble det endelig tid til min første tur i elva. Først kastet jeg 3 kast før jeg sleit av sluken. På første kastet med ny sluk fikk jeg på en laks, men etter noen sprell kom den seg fri. På and...

Laksen har endelig gått opp Gaulfossen

Etter meldinger om at laksen nå har begynt sin vandring oppover dalen ble det en tur til Rognes for å fiske på Refseth vald. Det siste døgnet er det tatt 5 lakser på dette valdet og vektene er...

I morgen blir det laks på grillen

I dag, 2. august 2015, ble det en ny tur til elva, jeg fisket sammen fiskekompisen min Nils-Petter Rogneslien. Vi begge startet fisket med flue. Nils-Petter hadde 2 drag i flua uten at laksen ville...

Hekling vs. laksefiske

Det er ikke ofte det er jeg som skriver på bloggen, men i kveld skal jeg gjøre det! Jeg har fisket mye i Gaula i juni uten å få laks, og da 1. juli kom sa jeg at jeg ikke skulle fiske etter laks fø...

Sankthanslaks i Gaula

På Sankthansaften, 23. juni 2015, fikk jeg min andre Gaulalaks. Denne ble tatt på Refseth vald og veide 8,3 kilo. laksen ble fristet av en Storlaksensluk på 45 gram. Vi har ventet lenge nå på at la...

Gaulalaks tatt i dag

I dag, 12. juni 2015, tok jeg en fin villaks på valdet Borten/Losen på Ler kl. 06.30. Startet fisket kl. 20 i går kveld. Den var nygått med masse lus på, feit og fin. Den veide 5,4 kg og var 79 cm...

Laksen hopper i Eggafossen

9. juli 2014 ble det en tur til Haltdalen for å se på laksen i Eggafossen. Gaula er ca 145 kilometer lang og ender i Eggafossen i Haltdalen. Eggafossen er plassen hvor laksen stopper sin vandring f...

Sesongstart i Gaula 2014

Her kommer en liten rapport fra de 5 første døgnene på valdet til Støren Jeger- og Fiskeforening. Valdet ligger på Rognes som er 1,5 mil sør for Støren. Jeg synes det har vært en fin start på fiske...

Åse Lill med Gaulalaks

I dag, 4. juni 2014, fisket vi på foreningsvaldet til Støren Jeger- og Fiskeforening på Rognes. Åse Lill hadde lykken med seg i dag og fikk en flott laks på 7,4 kilo. 2 timer før hun fikk laksen mi...

Kortreist mat

Laksen vi fikk på Støren ble selvfølgelig levert på vårt lokale røkeri; Gaula Røkeri. Der møtte vi trivelige Svein og Unni Andersen som driver røkeriet. Røkelaksen har vi smakt på og den smakte utr...

Laks tatt på spinner

I dag, mandag 1. juli 2013, dro Åse Lill, Sigve og Johnny en tur i elva. Vi fisket på et av Støren JFF sine vald (Vold Vald). Vi startet fiske med mark og fortsatte med slukfiske. Det var endel fis...

Villaksens Dag 2013 ved Gaula Natursenter

Lørdag 29. juni 2013 kl. 10-15 ble Villaksens Dag arrangert ved Gaula Natursenter på Støren. Mange møtte opp for å være med på de forskjellige aktivitetene denne dagen. Det var demonstrasjon av flu...

Johnny med sesongens laks nr. 2

Mandag 24. juni 2013 tok jeg min 2. laks. Den ble tatt på mark i Mushølen. Den veide 9,3 kg og var akkurat 100 cm lang. Her er Sigve med laksen min.Her kommer en video som Sigve filmet, mobilkam...

Åse Lill's første laks

I dag, mandag 10. juni 2013 kl. 14.30 skulle det ENDELIG skje. Åse Lill fikk sin aller første laks! Den ble tatt på et av Støren JFF sine vald, den veide 5,6 kg og var 85 cm lang. Tatt på Koster 40...

Årets første laks 2013

4. juni 2013 ble det en ny tur opp ti Rognes for å prøve laksen. Jeg dro alene og begynte først med sluk og gikk noen runder før markstanga ble tatt frem. Allerede 2. juni så jeg laks hoppe i elva ...

Laksestart 1. juni 2013

Sigve, Åse Lill og Johnny startet som i fjor på Prestgården på Melhus JFF's vald. Vi kom dit i 22-tiden slik at vi hadde god tid, ordnet stengene, tente bål og pratet med andre ivrige fiskere. Kl. ...

Før og etter flom i Gaula

Legger ut noen filmer fra før og etter flommen i Gaula på bloggen. De forste filmene er tatt 22.05.13. Filmene er tatt ovenfor og nedenfor Frøsethbrua på Støren. Under den største vannføringen gikk...

8-åring med egen fluestang

I julegave fikk Sigve ei fluestang av oss, og i går ble det endelig tid for å bruke den. Vi var mange timer i Fossumhølen ( Nidelva ) og Sigve var ivrig å fisket i mange timer i strekk. Spenningen ...

Storlaks tatt på ettermiddagstur i Nidelva 26. juni 2012

Etter middagen dro Johnny og Sigve til Nidelva for å fiske laks. Vi fisket i Fossumhølen som ligger nedenfor Tempe. Vi skulle fiske til kl 23.00 for da måtte vi hente Åse Lill som var på jobb. Kl 2...

Laksestarten 2012 i Gaula

Sesongåpning! Endelig etter flere måneders med venting var sesongen i gang. Det har blitt tradisjon å begynne fisket i Gaula 1. juni, og spenningen før start var stor. Vi startet fisket nederst på ...

Laksestarten 2012 i Bjøra

Pinsehelgen 25. - 27. 2012 dro vi opp til Bjøra Camping for å kose oss og fiske laks. Bjøra Camping ligger ca. 22 mil fra Trondheim. Den beste veien dit er å kjøre over Snåsa og til Grong, og så vi...

Diverse artikler om Johnny og laksefiske

Her kommer noen linker til diverse artikler på internett. 23.05.2008 Alene mot Bjøralaksen:http://www.namdalsavisa.no/laksemagasinet/article3558348.ece 02.06.2009 Storfangst i Gaula:http://www....

Bjøra 27. - 28. mai 2011

Som tradisjon har det blitt tur til Bjøra nå i flere år. Bjøra er en flott Lakseelv som det er mulig å fiske i allerede 15. mai. Første turen til Bjøra i 2008 var jeg heldig og fikk en Laks på 12,5...