Laksefiske

Laks p 6. kastet i Gaula

I dag ble det endelig tid til min frste tur i elva. Frst kastet jeg 3 kast fr jeg sleit av sluken. P frste kastet med ny sluk fikk jeg p en laks, men etter noen sprell kom den seg fri. P and...

Laksen har endelig gtt opp Gaulfossen

Etter meldinger om at laksen n har begynt sin vandring oppover dalen ble det en tur til Rognes for  fiske p Refseth vald. Det siste dgnet er det tatt 5 lakser p dette valdet og vektene er...

I morgen blir det laks p grillen

I dag, 2. august 2015, ble det en ny tur til elva, jeg fisket sammen fiskekompisen min Nils-Petter Rogneslien. Vi begge startet fisket med flue. Nils-Petter hadde 2 drag i flua uten at laksen ville...

Hekling vs. laksefiske

Det er ikke ofte det er jeg som skriver p bloggen, men i kveld skal jeg gjre det! Jeg har fisket mye i Gaula i juni uten f laks, og da 1. juli kom sa jeg at jeg ikke skulle fiske etter laks f...

Sankthanslaks i Gaula

P Sankthansaften, 23. juni 2015, fikk jeg min andre Gaulalaks. Denne ble tatt p Refseth vald og veide 8,3 kilo. laksen ble fristet av en Storlaksensluk p 45 gram. Vi har ventet lenge n p at la...

Gaulalaks tatt i dag

I dag, 12. juni 2015, tok jeg en fin villaks p valdet Borten/Losen p Ler kl. 06.30. Startet fisket kl. 20 i gr kveld. Den var nygtt med masse lus p, feit og fin. Den veide 5,4 kg og var 79 cm...

Laksen hopper i Eggafossen

9. juli 2014 ble det en tur til Haltdalen for se p laksen i Eggafossen. Gaula er ca 145 kilometer lang og ender i Eggafossen i Haltdalen. Eggafossen er plassen hvor laksen stopper sin vandring f...

Sesongstart i Gaula 2014

Her kommer en liten rapport fra de 5 frste dgnene p valdet til Stren Jeger- og Fiskeforening. Valdet ligger p Rognes som er 1,5 mil sr for Stren. Jeg synes det har vrt en fin start p fiske...

se Lill med Gaulalaks

I dag, 4. juni 2014, fisket vi p foreningsvaldet til Stren Jeger- og Fiskeforening p Rognes. se Lill hadde lykken med seg i dag og fikk en flott laks p 7,4 kilo. 2 timer fr hun fikk laksen mi...

Kortreist mat

Laksen vi fikk p Stren ble selvflgelig levert p vrt lokale rkeri; Gaula Rkeri. Der mtte vi trivelige Svein og Unni Andersen som driver rkeriet. Rkelaksen har vi smakt p og den smakte utr...

Laks tatt p spinner

I dag, mandag 1. juli 2013, dro se Lill, Sigve og Johnny en tur i elva. Vi fisket p et av Stren JFF sine vald (Vold Vald). Vi startet fiske med mark og fortsatte med slukfiske. Det var endel fis...

Villaksens Dag 2013 ved Gaula Natursenter

Lrdag 29. juni 2013 kl. 10-15 ble Villaksens Dag arrangert ved Gaula Natursenter p Stren. Mange mtte opp for vre med p de forskjellige aktivitetene denne dagen. Det var demonstrasjon av flu...

Johnny med sesongens laks nr. 2

Mandag 24. juni 2013 tok jeg min 2. laks. Den ble tatt p mark i Mushlen. Den veide 9,3 kg og var akkurat 100 cm lang. Her er Sigve med laksen min.Her kommer en video som Sigve filmet, mobilkam...

se Lill's frste laks

I dag, mandag 10. juni 2013 kl. 14.30 skulle det ENDELIG skje. se Lill fikk sin aller frste laks! Den ble tatt p et av Stren JFF sine vald, den veide 5,6 kg og var 85 cm lang. Tatt p Koster 40...

rets frste laks 2013

4. juni 2013 ble det en ny tur opp ti Rognes for prve laksen. Jeg dro alene og begynte frst med sluk og gikk noen runder fr markstanga ble tatt frem. Allerede 2. juni s jeg laks hoppe i elva ...

Laksestart 1. juni 2013

Sigve, se Lill og Johnny startet som i fjor p Prestgrden p Melhus JFF's vald. Vi kom dit i 22-tiden slik at vi hadde god tid, ordnet stengene, tente bl og pratet med andre ivrige fiskere. Kl. ...

Fr og etter flom i Gaula

Legger ut noen filmer fra fr og etter flommen i Gaula p bloggen. De forste filmene er tatt 22.05.13. Filmene er tatt ovenfor og nedenfor Frsethbrua p Stren. Under den strste vannfringen gikk...

8-ring med egen fluestang

I julegave fikk Sigve ei fluestang av oss, og i gr ble det endelig tid for bruke den. Vi var mange timer i Fossumhlen ( Nidelva ) og Sigve var ivrig fisket i mange timer i strekk. Spenningen ...

Storlaks tatt p ettermiddagstur i Nidelva 26. juni 2012

Etter middagen dro Johnny og Sigve til Nidelva for fiske laks. Vi fisket i Fossumhlen som ligger nedenfor Tempe. Vi skulle fiske til kl 23.00 for da mtte vi hente se Lill som var p jobb. Kl 2...

Laksestarten 2012 i Gaula

Sesongpning! Endelig etter flere mneders med venting var sesongen i gang. Det har blitt tradisjon begynne fisket i Gaula 1. juni, og spenningen fr start var stor. Vi startet fisket nederst p ...

Laksestarten 2012 i Bjra

Pinsehelgen 25. - 27. 2012 dro vi opp til Bjra Camping for kose oss og fiske laks. Bjra Camping ligger ca. 22 mil fra Trondheim. Den beste veien dit er kjre over Snsa og til Grong, og s vi...

Diverse artikler om Johnny og laksefiske

Her kommer noen linker til diverse artikler p internett. 23.05.2008 Alene mot Bjralaksen:http://www.namdalsavisa.no/laksemagasinet/article3558348.ece 02.06.2009 Storfangst i Gaula:http://www....

Bjra 27. - 28. mai 2011

Som tradisjon har det blitt tur til Bjra n i flere r. Bjra er en flott Lakseelv som det er mulig fiske i allerede 15. mai. Frste turen til Bjra i 2008 var jeg heldig og fikk en Laks p 12,5...