oktober 2011

Hos Lene og Kim i Meråker 2011

Lene og Kim flyttet til Meråker våren 2011. Der har de kjøpt seg et koselig hus som ligger like ved elva. Det har blitt noen turer på besøk hos Lene og kim med lavvo-overnatting, teltovernatting, l...

Litt om oss selv

Vi er to turglade mennesker som møttes i oktober 2010, og resultatet er blitt veldig mange turer siden da. Johnny er født i 1966 og har 3 barn. Lene (født i 1987), Michael (født i 1995) og Sigve (f...

Bymarka, Trondheim, 24. oktober 2011

Vi tok en flott 5-timers markatur i det vakre høstværet. Vi startet på Kolstad, gikk gjennom marka derfra og opp til Smistad og endte på Rønningen. Derfra gikk vi ned mot Granåsen forbi Sølvskakkel...

Skaun 3. oktober 2011

Her er plassen vi har blitt så glad i, kort vei fra byen og fantastiske fine turterreng. Vi er så heldige å få låne denne koselige hytta som ligger like ved et lite fiskevann. Denne plassen vil vi ...

Vik i Flatanger, 13. - 16. oktober 2011

I høstferien dro vi til Vik i Flatanger med våre 3 tenåringer. Farsiden til Johnny kommer derfra, og da Johnny var 15 år flyttet familien hans dit. Der bodde han i 20 år. Vi leide feriehus som d...

Sjøfiske 2011

Det har blitt en del sjøfiske i år, litt fra land - og masse fra båt. Det har blitt mange gode fiskekaker, seikarbonader og seibiff som resultat av alle turene. Vi har fisket både med garn, stang, ...

Kantarelltur, august 2011

Kantarelltur oppi marka ved Kolstad, ble ingen kjempefangst - men noe ble det - og vi hadde en kjempefin tur. Åse Lill og Sigve fant en fin rasteplass Vanntanken på Huseby bak trærne. Sigve ...

Markatur i området rundt Kolstad, august 2011

Det er så kjekt å bo så nære marka som vi gjør, og med en aktiv gutt med stor utforskertrang, så er det kjekt å komme seg ut litt :)

Multetur, Samsjøen august 2011

For å sikre multene til juledesserten, tok vi turen til Samsjøen som ligger ca 2 mil fra Lundamo. Vi var litt sent ute, da noen hadde vært der og plukket før oss. Men vi fant noen oversette multer ...

Klargjøring av åteplass, Dragsten høsten 2010

Høsten 2010 ble det startet jakt på predatorer i Dragsten. Dette er i regi Tjff, Jaktutvalget. Det er ønskelig at bestanden av Mår, Rev , og kråkefugl desimeres og jaktkort ble solgt til kr 1. Her ...

Rypejakt, Singsåsfjellet høsten 2010

Her er noen bilder fra Singsås på jakt etter ryper. Var på tur med jaktkamerat Arild. Vi hadde en fin tur og områdene vi jaktet i ligger ved Sjulungen. Det ble skutt en rype på turen, rypene var va...

Due/gåsejakt, høsten 2010

Når laksefisket er over og høsten kommer, jakter jeg gås og due. Jakten foregår på kornåkrene på Leinstrand.

Reinsdyrjakt, høsten 2010

Høsten 2010 var jeg så heldig å få muligheten til å dra på reinsdyrjakt i Forolhogna. Det var en stor opplevelse for meg, og samtidig var jeg heldig og fikk felt en simle.

Diverse artikler om Johnny og laksefiske

Her kommer noen linker til diverse artikler på internett. 23.05.2008 Alene mot Bjøralaksen:http://www.namdalsavisa.no/laksemagasinet/article3558348.ece 02.06.2009 Storfangst i Gaula:http://www....

Rabboren, Husdalen 15. - 17. juli 2011

Her er er noen bilder av turen som jeg og Åse Lill var på i Juli 2011. Har snakket mye med Åse Lill om denne plassen som for meg har blitt en plass som jeg har lengtet etter å komme tilbake til. De...

Frøya 12. - 14. juli 2011

I sommer var vi et par døgn på Frøya til den nye hytta til Johnny's mor og stefar. Det var kjempefint der, og både liten og stor koste seg. Vi fisket makrell fra land en dag og endte opp med ikke m...

Tännforsen, Sverige 9. juli 2011

I sommer tok vi med tenåringene på Dagstur til Åre og Storlien. På vei tilbake kjørte vi innom Tännforsen som visstnok skal være Sveriges største fossefall.

Hitra 1. - 3. juli 2011

Olav - faren til Johnny bor på Hitra, og siden vi var så mange som dro på besøk leide vi oss campinghytter på Hitra Camping like ved hvor han bor. Vi var ute i båt og hadde det veldig kjekt som cam...

Sankthansaften 2011 - Børsa Båtklubb

Sankthansaften dro vi ut i båten for å se Sankthansbålet som ble tent i Børsa Båtklubb. Det var så som så med været, litt vind og regn, men vi hadde en kjempefin tur - fisk fikk vi også :)

Ladestien 7. mai 2011

Årets første tur på Ladestien, deilig med litt vårfølelse igjen. Vi tok med grillmat og dro på oppdagelsesferd både i fjæra og på land.

Bjøra 27. - 28. mai 2011

Som tradisjon har det blitt tur til Bjøra nå i flere år. Bjøra er en flott Lakseelv som det er mulig å fiske i allerede 15. mai. Første turen til Bjøra i 2008 var jeg heldig og fikk en Laks på 12,5...

Lierne 5. - 8. mai 2011

Endelig ble det en tur til Lierne på isfisketur, det var Fiskeutvalget i Trondheim jeger og fiskeforening som skulle til fjells for å prøve Røyefiske. En slik tur har jeg drømt om lenge! Vi ble kjø...

Kobberdammen, Trondheim 19. mai 2011

Tidlig en morgen i mai tok vi med fiskestenger og matpakker og dro til Kobberdammen. Vi hadde bymarka for oss selv i mange timer. Mens vi spiste frokosten så vi en bever svømme stille over vannet. ...

Tydalen 30. april 2011

Sammen med Johnny's mor Randi og stefar Kristian, dro vi på dagstur til Tydalen. Vi kjøpte fiskekort og prøvde fisket i Tya. Det ble ingen fangst, men her kan man faktisk få store og fine ørreter p...

Baconsurret indrefilet av svin med godt tilbehør

Ta en indrefilet av svin og skjær en lomme i den. Fyll lommen med 1 Tine kremost med hvitløk og 1 Tine kremost med urter. Ta en kruspersille og klipp over kremosten slik som dere ser på bilde numme...

Isfiskekonkurranse på Haugatjønna (Brekken) 16. april 2011

Her er vi påmeldte og klare for isfiskekonkurranse på Haugatjønna. Dette er et årlig arrangement som arrangeres av Brekken Idrettslag. Vannet åpnes for fiske kun èn gang i året. Arrangementet tiltr...