Turer

Fra naturens spiskammer

I dag har vi plukket bde tyttebr og kantareller. For 2 uker siden plukket vi blbr. Multer har vi igjen i fryseren fra i fjor, slik at juledesserten er berget. Vi har allerede bakt blbrpai og ...

Blbrtur 6. september 2015

Selv om helsa skranter, s tok rastlsheten over. Vi fant ut da vi stod opp i dag tidlig at vi skulle dra p blbrtur. Og blbr fant vi, tilsammen litt over 10 liter. Det var ikke vrst komme t...

Et dgn i Soknedalsfjellene

Sndag 18.mai 2014 pakket vi tursekkene vre og fiskeutstyret for ta rets frste fjelltur med overnatting i telt. Turen gikk opp til Soknedal, et terreng vi tidligere har vrt mye p tur. I fjor...

Merker rundt p 3 uker

24. april 2014 startet jeg rehabiliteringen ved Merker kurbad, jeg var heldig og fikk et opphold der p 3 uker. Etter at jeg ble syk for 14mndeder siden med diagnosen Polymyalgia Rheumatica, har ...

Multeturer 2013

Lrdag 3. august og Tirsdag 6. august var vi p multetur i Soknedalsfjellene. Her kommer noen bilder fra turene. Frste multeturen tok vi med Sigve og Lillian (mor til se Lill). Her har vi en kaf...

Tur til Litjfjellet og Kameldyrtjnna

Tirsdag 25. juni 2013 dro se Lill, Sigve og Johnny p kveldstur til Litjfjellet og Kameldyrtjnna (895 moh) som ble arrangert av Sokna IL. Det var bra oppmte, vi var en gjeng p ca. 50 stykker so...

Rrosmartnan 2013

Torsdag 21. februar til lrdag 23. februar dro vi p hyttetur hos et vennepar p vakre Rros. Bde fredag og lrdag var vi innom Rrosmartnan. Det var kjempekoselig p martnan med masse folk og god...

Winter Wonderland

Det er det samme kaoset hvert r, folk blir like overrasket nr det frste ordentlige snfallet kommer. Det kjres p sommerdekk, og trafikken stopper opp. Det har vrt en travel dag for bde polit...

Til verdens ende

I dag, 9. oktober 2012, mtte vi naboen vr John p en av butikkene her p Stren. Vi pratet litt om turomrdet her p Stren, og det endte opp med at vi dro hjem med varene og ble med John p tur ...

Vakker hstdag i Soknedal

I dag, 6. oktober 2012, dro se Lill, Sigve og jeg til soknedal p dagstur. Vi kjrte frst opp til Korporalsbro hvor vi kikket litt etter laksen i hlen under broen. Det ble en flott tur i det fin...

Br Brson p Stren

Onsdag 29.08.12 hadde vi billetter til Br Brson p Stren. Stykket var satt opp i 4 dager og plassen det ble fremfrt p er den gamle prestegrden p Stren som n er museum. Det var en fantastis...

Multetur p Snan i august 2012

Da ble det endelig tid til en tur ut for se seg om i nromrdet. Den siste tiden har gtt med til komme i orden i huset vi kpte p Stren. Det var utrolig artig se igjen omrdene i Soknedale...

Grilling og bading p Haukvatnet 25. juni 2012

Det har ikke vrt s mange sommerdager i Trondheim i r, s da m man utnytte de man er s heldige f :) Vi tok med oss 4 av ungene, en grill, masse god grillmat og brus, og s dro vi til Haukvat...

Plsegrilling og vedklyving p Skaunhytta

I dag dro vi til Skaun for hjelpe kristian med litt vedarbeid. Vi hadde med plser og hadde det riktig s trivelig med litt grilling. Tomas jobbet hard p gammelmetoden, det var ordentlig sus i m...

Hyttetur p vakre Rros 3.-5. februar 2012

Vi ble invitert p en flott hyttehelg p vakre Rros av et vennepar. Det var nydelig oppleve Rros p vinterstid! En sparktur p 8 km fikk vi til p lrdagen. Temperaturen l p rundt 16-18 minus...

Fjellkjsen i Orkdal 22.11.11

I dag gikk turen opp til Fjellkjsen for dra bten opp p land og ta med motoren hjem. Det var utrolig fint der oppe i dag i det fine hstvret. Vi s ogs fisk som vaket p vannet. Isen hadde ik...

Dagstur til Skaun 19. november 2011

I dag ble det en liten tur til Skaun, vi var ogs p en tur rundt Laugen. Det var ganske tykk tke hele dagen men vi slapp regnet. Vi syntes det var litt rart s sent p ret, vi har snart adventst...

Bymarka, Trondheim, 24. oktober 2011

Vi tok en flott 5-timers markatur i det vakre hstvret. Vi startet p Kolstad, gikk gjennom marka derfra og opp til Smistad og endte p Rnningen. Derfra gikk vi ned mot Gransen forbi Slvskakkel...

Kantarelltur, august 2011

Kantarelltur oppi marka ved Kolstad, ble ingen kjempefangst - men noe ble det - og vi hadde en kjempefin tur. se Lill og Sigve fant en fin rasteplass Vanntanken p Huseby bak trrne. Sigve ...

Markatur i omrdet rundt Kolstad, august 2011

Det er s kjekt bo s nre marka som vi gjr, og med en aktiv gutt med stor utforskertrang, s er det kjekt komme seg ut litt :)

Multetur, Samsjen august 2011

For sikre multene til juledesserten, tok vi turen til Samsjen som ligger ca 2 mil fra Lundamo. Vi var litt sent ute, da noen hadde vrt der og plukket fr oss. Men vi fant noen oversette multer ...

Tnnforsen, Sverige 9. juli 2011

I sommer tok vi med tenringene p Dagstur til re og Storlien. P vei tilbake kjrte vi innom Tnnforsen som visstnok skal vre Sveriges strste fossefall.

Ladestien 7. mai 2011

rets frste tur p Ladestien, deilig med litt vrflelse igjen. Vi tok med grillmat og dro p oppdagelsesferd bde i fjra og p land.