Turer

Fra naturens spiskammer

I dag har vi plukket både tyttebær og kantareller. For 2 uker siden plukket vi blåbær. Multer har vi igjen i fryseren fra i fjor, slik at juledesserten er berget. Vi har allerede bakt blåbærpai og ...

Blåbærtur 6. september 2015

Selv om helsa skranter, så tok rastløsheten over. Vi fant ut da vi stod opp i dag tidlig at vi skulle dra på blåbærtur. Og blåbær fant vi, tilsammen litt over 10 liter. Det var ikke værst å komme t...

Et døgn i Soknedalsfjellene

Søndag 18.mai 2014 pakket vi tursekkene våre og fiskeutstyret for å ta årets første fjelltur med overnatting i telt. Turen gikk opp til Soknedal, et terreng vi tidligere har vært mye på tur. I fjor...

Meråker rundt på 3 uker

24. april 2014 startet jeg rehabiliteringen ved Meråker kurbad, jeg var heldig og fikk et opphold der på 3 uker. Etter at jeg ble syk for 14måndeder siden med diagnosen Polymyalgia Rheumatica, har ...

Multeturer 2013

Lørdag 3. august og Tirsdag 6. august var vi på multetur i Soknedalsfjellene. Her kommer noen bilder fra turene. Første multeturen tok vi med Sigve og Lillian (mor til Åse Lill). Her har vi en kaf...

Tur til Litjfjellet og Kameldyrtjønna

Tirsdag 25. juni 2013 dro Åse Lill, Sigve og Johnny på kveldstur til Litjfjellet og Kameldyrtjønna (895 moh) som ble arrangert av Sokna IL. Det var bra oppmøte, vi var en gjeng på ca. 50 stykker so...

Rørosmartnan 2013

Torsdag 21. februar til lørdag 23. februar dro vi på hyttetur hos et vennepar på vakre Røros. Både fredag og lørdag var vi innom Rørosmartnan. Det var kjempekoselig på martnan med masse folk og god...

Winter Wonderland

Det er det samme kaoset hvert år, folk blir like overrasket når det første ordentlige snøfallet kommer. Det kjøres på sommerdekk, og trafikken stopper opp. Det har vært en travel dag for både polit...

Til verdens ende

I dag, 9. oktober 2012, møtte vi naboen vår John på en av butikkene her på Støren. Vi pratet litt om turområdet her på Støren, og det endte opp med at vi dro hjem med varene og ble med John på tur ...

Vakker høstdag i Soknedal

I dag, 6. oktober 2012, dro Åse Lill, Sigve og jeg til soknedal på dagstur. Vi kjørte først opp til Korporalsbro hvor vi kikket litt etter laksen i hølen under broen. Det ble en flott tur i det fin...

Bør Børson på Støren

Onsdag 29.08.12 hadde vi billetter til Bør Børson på Støren. Stykket var satt opp i 4 dager og plassen det ble fremført på er den gamle prestegården på Støren som nå er museum. Det var en fantastis...

Multetur på Snøan i august 2012

Da ble det endelig tid til en tur ut for å se seg om i nærområdet. Den siste tiden har gått med til å komme i orden i huset vi køpte på Støren. Det var utrolig artig å se igjen områdene i Soknedale...

Grilling og bading på Haukvatnet 25. juni 2012

Det har ikke vært så mange sommerdager i Trondheim i år, så da må man utnytte de man er så heldige å få :) Vi tok med oss 4 av ungene, en grill, masse god grillmat og brus, og så dro vi til Haukvat...

Pølsegrilling og vedklyving på Skaunhytta

I dag dro vi til Skaun for å hjelpe kristian med litt vedarbeid. Vi hadde med pølser og hadde det riktig så trivelig med litt grilling. Tomas jobbet hard på gammelmetoden, det var ordentlig sus i m...

Hyttetur på vakre Røros 3.-5. februar 2012

Vi ble invitert på en flott hyttehelg på vakre Røros av et vennepar. Det var nydelig å oppleve Røros på vinterstid! En sparktur på 8 km fikk vi til på lørdagen. Temperaturen lå på rundt 16-18 minus...

Fjellkjøsen i Orkdal 22.11.11

I dag gikk turen opp til Fjellkjøsen for å dra båten opp på land og ta med motoren hjem. Det var utrolig fint der oppe i dag i det fine høstværet. Vi så også fisk som vaket på vannet. Isen hadde ik...

Dagstur til Skaun 19. november 2011

I dag ble det en liten tur til Skaun, vi var også på en tur rundt Laugen. Det var ganske tykk tåke hele dagen men vi slapp regnet. Vi syntes det var litt rart så sent på året, vi har snart adventst...

Bymarka, Trondheim, 24. oktober 2011

Vi tok en flott 5-timers markatur i det vakre høstværet. Vi startet på Kolstad, gikk gjennom marka derfra og opp til Smistad og endte på Rønningen. Derfra gikk vi ned mot Granåsen forbi Sølvskakkel...

Kantarelltur, august 2011

Kantarelltur oppi marka ved Kolstad, ble ingen kjempefangst - men noe ble det - og vi hadde en kjempefin tur. Åse Lill og Sigve fant en fin rasteplass Vanntanken på Huseby bak trærne. Sigve ...

Markatur i området rundt Kolstad, august 2011

Det er så kjekt å bo så nære marka som vi gjør, og med en aktiv gutt med stor utforskertrang, så er det kjekt å komme seg ut litt :)

Multetur, Samsjøen august 2011

For å sikre multene til juledesserten, tok vi turen til Samsjøen som ligger ca 2 mil fra Lundamo. Vi var litt sent ute, da noen hadde vært der og plukket før oss. Men vi fant noen oversette multer ...

Tännforsen, Sverige 9. juli 2011

I sommer tok vi med tenåringene på Dagstur til Åre og Storlien. På vei tilbake kjørte vi innom Tännforsen som visstnok skal være Sveriges største fossefall.

Ladestien 7. mai 2011

Årets første tur på Ladestien, deilig med litt vårfølelse igjen. Vi tok med grillmat og dro på oppdagelsesferd både i fjæra og på land.